Lyeanna Wana Official Blog lyeanna wana: Jendela Hati (Part 9)

Wednesday 1 April 2015

Jendela Hati (Part 9)

"Aina, Aina! Pstt! " dengan separuh berbisik, Damia memanggil Aina yang sedang asyik menyiapkan kerja rumahnya dalam gelap. Aina menoleh. Damia memberi signal agar Aina datang ke katilnya. Aina mengemaskan katilnya sebentar dan berlalu ke arah Damia.

"Aina, tengok ni" kata Damia sambil menghulurkan sehelai kertas kepada Aina. Aina menyambutnya dan membaca isi kandungan kertas itu satu persatu. Mata Aina membuntang. Dilihatnya wajah Damia dan kertas itu silih berganti. Seakan tidak percaya akan baris-baris kata yang baru dibacanya. 

"Betul..betulkah apa yang Aina baca ni? Bila Hisyam bagi? Dah tu, Kak Mia nak terima ke?" bertubi-tubi soalan dilemparkan kepada Damia.

"Eh perlahan perlahanlah sikit Aina. Hisyam bagi petang tadi. Entah, kakak ingat nak buat bodoh je dulu. Lepas SPM baru kakak bagi jawapan. Lagipun, kitorang muda lagilah. Malaslah kakak fikirkan sangat perkara ni" balas Damia dengan tenang. Begitu matang cara percakapannya sehingga membuatkan Aina terdiam. Dengan perlahan Aina mengambil ruang kosong di atas katil Damia dan berbaring.

"Kak Mia"
"Aina"

Serentak mereka tergelak besar apabila mendapati mereka berkata dalam masa yang sama.

"Ssh, nanti ada yang terjaga" Damia memberi amaran sambil meletakkan jari telunjuknya di bibir. Aina menekup mulut sambil menahan tawa. Tiba-tiba mereka dikejutkan dengan getaran yang datangnya dari poket Aina. Damia membulatkan matanya tanda terkejut.

"Aina bawa handphone?" Damia menyoal. Aina tersengih. Tanpa mempedulikan pandangan Damia lagi, dia segera kembali ke katilnya dah hilang di sebalik balutan selimut.

Komen dan LIKE anda sangat dihargai

0 comments: