Lyeanna Wana Official Blog lyeanna wana: Jendela Hati (Part 2)

Wednesday 1 April 2015

Jendela Hati (Part 2)

"Assalamualaikum cikgu. Boleh saya jumpa dengan Nur Aina sebentar?" lembut gadis itu menutur bicara kepada Cikgu Lily yang sedang mengajar matapelajaran Sejarah di kelas 4 Permata. 

"Eh Kak Iqa? Err ada apa ni?" soal Aina yang kehairanan sebaik sahaja melangkah keluar dari kelasnya. 'Tak pernah-pernah Kak Iqa bertegur dengan aku' getus hati kecilnya. 

"Nah, ambil ni" gadis yang bernama Haziqa itu menyerahkan sesuatu kepada Aina.
Ss..saya dapat? Alhamdulillah!" teriak Aina dengan teruja. Di tangannya tercatat skrip teater "Hang Tuah" yang akan dipersembahkan sempena bulan bahasa nanti.

"Hah, dah dapat tu jangan nak excited sangat. Latihan jangan ponteng. Petang ni start lepas Asar. Berterusan Isnin hingga Jumaat. Jangan lupa hafal skrip secepatnya. Saya minta diri dulu ye cikgu" berterusan Haziqa memberi penerangan tanpa mendengar sepatah kata daripada mulut Aina. Aina terpinga-pinga dengan perlakuan seniornya tadi. Untuk seketika, dia berdiri dan tidak berganjak dari tempatnya.

"Hah Aina. Buat pana pulak dia kat situh. Masuklah. Tak nak belajar ke?" tiba-tiba suara lantang Cikgu Lily menyedarkan Aina. Aina kemudian tertawa kecil. Geli hati dengan perlakuannya sendiri.


Komen dan LIKE anda sangat dihargai

0 comments: