Lyeanna Wana Official Blog lyeanna wana: Nisreen (Part 1)

Saturday 17 August 2013

Nisreen (Part 1)

~Cinta itu subjektif. Persis ros putih, ianya lambang cinta yang putih suci tapi tajam berduri.

            Udara pagi yang sejuk di Cameron Highland melapangkan peparuku. Aku nikmati anugerah Tuhan yang tiada tanding hebatnya ini dengan sepenuh jiwa. Ya Allah, syukran kerana telah membenarkan ana bernafas di atas dunia Mu lagi hari ini.
            “Woi Ameer, apasal kau buka sliding door tu?! Macam tengah mandi dengan air batu aku kat sini” teriakan Ashraf membantutkan ucapan syukurku.  Memikirkan keselesaan teman sebilikku itu, aku akur lantas menolak balik pintu lalu terputuslah diriku dengan nikmat udara pagi yang Allah berikan kepadaku hari ini.
            “Ashraf, bangunlah. Tengahari dah ni” ujarku sambil melemparkan tuala ke arah Ashraf yang masih lagi berlingkar di atas katil. Jam dinding menunjukkan angka 12. Huh, mahal sudah rezekiku hari ini. Bangun mengalahkan orang kepenatan di sawah. Namun, aku rasa bukan salah kami yang bangun lambat. Suasana di Cameron Highland yang masih berkabus walaupun matahari sudah tercacak di atas bukit begitu mendamaikan. Penduduk kotanya juga senyap melakukan rutin harian mereka. Tenang, seindah kedengarannya nama bandar kecil itu.
            “Apa? Cameron? Tak ada tempat lagi best ke nak pergi?” bangkang Ashraf pada suatu hari setelah aku menyuarakan hasratku untuk bercuti ke Cameron Highland.


            “Apa yang buruknya Cameron tu? Tenang, damai lagipun aku pergi sambil nak siapkan assignment aku. Prof suruh shot gambar macam potret. Mana tahulah kalau kau ikut kau boleh jadi model free aku” terangku dalam gurauan, namun masih cuba memujuk Ilham Ashraf, budak bandar yang dengan takdirNya menjadi rakan baikku sejak pertama kali menjejakkan kaki ke bumi Universiti Islam Antarabangsa ini.

Komen dan LIKE anda sangat dihargai

0 comments: