Lyeanna Wana Official Blog lyeanna wana: Disayangi dan menyayangi

Thursday 15 August 2013

Disayangi dan menyayangi

Bismillahirrahmanirrahim

Allah kata kalau sedih mengadulah kat Dia, sebab dia Maha Mengetahui segalanya. Dia yang menentukan, Dia yang mengabulkan doa kita.

Allah..
Saya suka menyayangi..
Buat orang gembira,

Saya nak disayangi,
Saya nak disenangi..
Tapi dengan cara saya yang sedia ada ni..

Saya tak mampu nak bagi hadiah tiap kali hari jadi,
Berkata manis setiap kali,
Bertegur sapa, berlembut tutur kata,
That's truly ain't me

Sebab kalau disayangi dan disenangi
Dengan topeng gula-gula sedang ada peria pahit disebaliknya,
lebih baik tak payah,
Ikhlas itu tiada.

Ya Allah, kau hadirkanlah manusia-manusia yang ikhlas menyayangi hamba-Mu ini. Sebagai seorang anak, seorang rakan, seorang kakak, seorang adik, dan seorang murid. Biar satu, asal ikhlas itu ada dalam kalbu.




Komen dan LIKE anda sangat dihargai

0 comments: