Lyeanna Wana Official Blog lyeanna wana: Loyalty and trust

Tuesday 24 March 2015

Loyalty and trust

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum..


Lately entries beta semuanya pasal future. Syak wasangka aku mengatakan ada yang dah bosan membaca. Benar atau tidak? Tidak sebab sebenarnya tak ada yang baca pun. Lalalala~

*seret teddybear*

 Tak ada throwback ke? Life kat PLKN ke...

PLKN? Best. Best gila rasa taknak balik. Tak rasa perlu aku cerita peristiwa penting kat PLKN sebab bagi aku, part best nya tu aku je yang rasa. Yalah aku jiwa sastera sikit. Jadi penghargaan terhadap kenangan tu mungkin berbeza dengan orang lain. 


Cumanya aku nak cakap, aku bangga dengan diri aku. Sebelum ke PLKN, aku ada wish farewell to beberapa orang yang aku kasihi lagi hargai dan bakal rindui dan alhamdulillah, 2 bulan tak bermakna apa-apa untuk hubungan kitorang.

Masa kat kem, aku tak pernah putus contact best friend aku, Teacher Shima.

Masa kat kem, aku tak lupa birthday Polar Bear.

Masa kat kem, aku selalu rangka plan hangout dengan Ain Na dan Rafiqah dalam kepala.

Masa kat kem, aku selalu text adik-lah-sangat aku yang bagi teddy bear kecil sebelum ke PLKN.

Dan aku paling tak lupa nak gossip dengan adik aku. 

Dari situ, aku baru tahu aku ni setia. Sebab apa aku setia? Sebab mereka semua ni ambil masa lama untuk peroleh kepercayaan aku. Ya, aku sangat susah percaya orang.


Adik aku, cukup 17 tahun aku hidup dengan dia,
Polar Bear, cukup 3 tahun aku berbalas-balas buli dengan dia.
Ainna, teman hingusan sejak darjah 2.
Rafiqah, macam-macam aktiviti dari buat rumah pokok sampai tawaf longkang 1 desa aku buat dengan dia mula 5 tahun.
Adik-lah-sangat, hampir 3 tahun dia taknak panggil aku 'akak' sebab aku macam kawan dia je
Teacher Shima, hampir 5 tahun air mata dan tawa aku kongsi dengan dia.


Hubungan yang terbina sekian lama tu sepantasnya aku balas dengan kesetiaan. Tempoh masa yang bertahun-tahun mereka perlukan untuk secebis kepercayaan.


2 bulan? Apalah sangat untuk jejaskan yang namanya persahabatan. 

Komen dan LIKE anda sangat dihargai

0 comments: